söndag 9 juni 2024

Solglasögon

 


Vaknar till en dag utan intensiv sol. Inte för att jag tycker illa om sol och värme utan mest för att det känns välbehövligt. Fallit en del regn i natt och det lär komma mer enligt metrologerna. Behövs! Bönderna hoppar jämfota av glädje. Liksom en ordentlig skatte återbäring om man nu vill tänka så. 

EU-val idag med. Frågan jag ställer mig är vad är det vi röstar på? Vilken eller vilka som ska ha ett välbetalt jobb de närmaste åren? Ser hela grejen med EU som en gigantisk sandlåda. Gängbildning sysslar dom också med. Gaddar ihop sig i olika fraktioner eller allianser kanske det heter på den där nivån. Ja! Jag röstade inte för ett EU medlemskap när det begav sig. 

Seg i kroppen idag och yrseln verkar ha gett med sig hyfsat. Kommer några märkliga balans rubbningar mellan varven. Så veckans kommande besök hos naprapat och en magnet röntgen av nacke ska nog ge mig ett svar. Hoppas jag. De övningar jag fick av läkarvetenskapen kanske också hjälper till. 

En styv vecka har gått sedan den strävsamma gruppen Han & Hans Vänner släppte en ny singel. Efter ett år i malpåse i sviterna efter den pandemi som drog förbi. Kostade på oss en video med den här gången. Har vi aldrig gjort förut. Nytt att skriva in i sitt CV. 

Några dagars arbete återstår innan man drar i nödbromsen och tar en längre ledighet. Kanske man ska kalla det för träningsläger inför vad som komma skall. Utgår från att det blir några dagars sova ut. Liksom ta igen förlorad vilotid. Samt en del cykelturer och promenader med för den delen. Måste hålla gubben i hyfsat skick. 

Summer Week i Hudiksvall. Jodå! Vi kommer att spela där. En liten utmaning då vi kommer att köra eget material. Sånt som är snickrat hemma på kammaren.  Nu mer har jag ju ingen kammare utan nu får det bli vid köksbordet. Får se vad som hoppar i skallen framgent. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...