tisdag 4 juni 2024

Juni

 


Jakten är över för ett tag. Lite framför hållning nu. Känner mig som en jägare efter en lyckad jakt. Inte för att jag jagar men inbillar mig att det är så här det känns när man släpar hem sitt byte. Trodde aldrig att man skulle sitta mer eller mindre dagligen och kolla i FASS om den utskrivna medicinen finns. Men så har fallet varit hela året. Man har liksom suttit där i sitt jakttorn och spanat ut över terrängen. Så plötsligt har man fått kasta sig iväg till något närliggande apotek och hämtat ut medikamenterna. Nu är detta en bra medicin som tyvärr Hollywood tagit till sig. För min del känns det i alla fall lugnare nu några månader. Bytet är nedlagt.

Sen var det ju det där med yrseln. Hyfsat läge just nu. Men återstår en del undersökningar och besök hos naprapat. Man ska ta hand om sig. Inväntar en längre ledighet. Sen får man se vad jag tar mig för. Just nu är inte humöret på topp. Lite som ett lågtryck som breder ut sig. Less på ren svenska. Men det går alltid att hitta tillbaka igen. 

Lite ryggdunkar i helgen som gick. Sånt som gör en glad. Det handlar om den somriga trallvänliga mainstreamiga låten vi släppte i slutet av maj. Mailet från P4 om att vi låg i högen med intressanta artister. Nu är frågan hur långt ned i den högen man ligger. En gång i tiden så uppmärksammade P4 lokal musik på ett helt annat vis. Men det var på den tiden när den allsmäktige i huvudkommunen inte la sig i. Utan de lokala stationerna hade mer att säga till om. Följ länken om ni vill lyssna!




Ska lite försiktigt prova att cykla idag. För säkerhets skull så tar jag nog på mig hjälmen idag. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...