söndag 2 juni 2024

Dofter



Det doftar av Syrén när man gör sina promenader. Får mig att tänka på skolavslutningar. Liljekonvalj och Syrén. Förföriska dofter. Fick för mig att jag skulle plocka in syrener idag. Men insåg att dom gör sig bättre där dom växer. Anfaller med sina dofter. Inte fullt lika ljuvliga dofter kan man upptäcka bland folkmassorna nere på stan. En del stinker som om dom varit inlåst med en bunt inkontinenta kattor. Hemska saker! Blir illamående bara jag tänker på det. Kanske införa någon sorts lukttull. Liksom stopp och total sanering av den som doftar/stinker. Låter som något EU skulle kunna hitta på!

Varmt är det och har varit med för den delen. Nu tänker jag inte klaga på det. Stark kryddad mat och mycket vätska kräver kroppen. Fast det där med stark kryddad mat får man vara försiktig med, Vi nordbor är inte riktigt skapta för att dricka lava. Bränner ut av bara den och små svettpärlor kryper fram i pannan. Sen har vi ju slutklämmen också. 

Nu gör jag som sydeuropéerna och tar en siesta. Behövs i denna värme. 

Er Högvälborne från The Cave   


Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...