måndag 17 juni 2024

Rekordsnabb avslappning!

 Måndag! Det gör inte ont eller! Gjort en rekord snabb avslappning. OK! Det krävdes ett besök till hos naprapaten och på röntgenavdelningen. Sen intag av värktabletter. Men känns som om man är i hyfsat skick just nu. Bättre lär det bli. Tror att jag börjar vänja mig vid tanken att ta dagen som den kommer. Ha en anarkistisk dygnsrytm. Kanske är det den där yrselattacken som gör sig påmind. Dra i nödbromsen liksom. Vänd blad och inse att man kanske ska omvärdera livet en hel del.

Nu är det ju sommar och allt är enklare. Man kan njuta av promenader och cykelturer. Fast det sistnämnda har jag inte vågat mig ut på än. Avvaktar resultatet från röntgen så får vi se om man ska ta steget och trampa ut på cykelvägarna. Apropå trampa ut så hände det något lustigt igår under min promenad. En herre kom cyklande och hajade glatt. Trärnitade och tittade på mig och sa: Jävlar här var det ingen cykelväg! Sen vände han samma väg. Jaha tänkte jag en vilsen figur. Efter den lilla tjuvgadden som finns för gångtrafikanter här upp så kommer han igen mellan husen. Vilsen figur tänker jag. Så stannar han tänder en cigg och dricker vatten. Tittar på mig igen och säger -Fan! Det är jobbigt att cykla när man fyllt 65! Uppförsbackarna är hemska. Jaja! Tänker jag, ge fan i ciggen men så slår det mig att han förmodligen tror att jag är en något yngre människa. Vilket i och för sig är trevligt. Så jag bara nickar och går förbi.

Inmundigat en söndagsmiddag på en måndag. Det gjorde inte eller ont. Närodlat kött från Arnöviken. Blir nog lite av den uppskrämda varianten av den i vecken. Sen väntar ju ett rep med bandet och ännu en midsommarhelg i Norrfjällsviken. Liksom dags att inta årets omega tre dos. Äta fisk på längden, bredden och tvären. Tänk Er bara en strömmingsmacka. Har några veckor till på mig att tänka över framtiden. Har redan en plan A som jag kommer att hålla hårt på!

Er Högvälborne hyfsat yrselfri frå The Cave

Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...