onsdag 26 juni 2024

Måsar och sommarvärme

 


Efter att ha vistats på ett fiskeläge under hela midsommar helgen så konstaterar jag att det finns fler måsar i Hudiksvall än där dom egentligen borde vara. Med lite snabb huvudräkning så kom jag fram till fem måsar där uppe vid havet. Här hemma behöver man i princip bara gå ut genom huvudentrén så är det tvåsiffrigt. En sanitär plåga som i min lilla värld skulle behövas skyddsjakt på. Precis som mad skarven. Fast finns områden runt om i landet som är värre drabbat.

Tog en första lite längre cykeltur igår. Liksom i lugnt och sakta mak känna mig för. Har fått svar från röntgen och där har man konstaterat Atros och förslitningar i nacken. Så uteslutningsmetoden säger kristallsjuka. Sviter fortfarande fast ingen avancerad karusellåkning. Övningar varje morgon framgent är väl det man får sysselsätta sig med. Känns liksom helt OK att veta vad det är frågan om. Ovisshet gör att ens fantasi drar iväg mot fantastiska visioner.

Börjar man tänka bakåt med alla fordon som man kuskat kring i genom åren samt dataskärms ugglande så är det hela logiskt. Sen har vi ju kroppens förfall. Gammeln som sakta tar över. Motar den figuren med musik och ungdomligt tänkande! Tror jag! Mitt tänkande hamnar i 70-talet med det man kan relatera till där. Är nog ljusår ifrån hur ungdomarna idag tänker. Så man är väl en fossildriven figur som vandrar eller cyklar runt på stadens gator. 

Finns säkert fler sätt att tackla detta. Kanske skulle man vandrat över lik. Armbågat sig fram till någon ledande position gått ner på knä och kysst allt som liknat ett arsel. Men anarkisten Kurt som jag kallat honom i tidigare inlägg föredrog den hårda vägen. Med facit i hand så hade han nog rätt. Roligare i diket än på motorvägen. Det enkla framför det konstgjorda. 

Så nu är det bara för att använda klyschan att "Gilla läget" svårare är det inte. Fortsätter att njuta av livet. Det enkla och geniala. Ser fram emot kommande tidningsrubriker angående sommartemperaturer.  Det som var sommarvärme för några decennier sen har förvandlats till värmeböljor och växthuseffekt. Tänk hur saker och ting kan förändras.

Er Högvälborne från The Cave 

Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...