söndag 28 april 2024

BONBONJÄR

 


Tänk vad en del människor är lättkränkta. Håller sig i sin egen bonbonjär. Stänger locket och kretsar runt i sin egen bubbla. Kanske man är så själv också mellan varven. När jag kommer på någon text, melodislinga eller något annat skapande så blir det lätt att man stänger locket och vill definitivt inte bli störd av något. 

Under den gångna veckan har man indirekt blivit drabbad av just personer som blir kränkta. I goda vänners lag så kom snacket in på de original som passerat genom åren. Så vi rabblade upp en lista med deras öknamn eller alias kanske låter bättre. Sen sprack det ju naturligtvis. Folk skrev en massa mer eller mindre nedvärderande och vips var hela tråden borta. Själv har jag bilder på många av dom som nämndes men kommer inte att lägga ut dom. Det skulle förmodligen orsaka rabalder utav sällan skådad kalabalik. Nu är jag av den åsikten att man minns just originalen. Inte dom som plikttroget knegade på och flöt omkring som skuggor.  Bara det är något att ha i åtanke. Sen att det kanske fanns någon sorts missbruk bakom en del av originalen är förstås tragiskt.

Hamnade på en krogrunda igår och en träff för gamla klasskamrater. Inte min då utan några helt okända. Inget konstigt med det. Dom hade ett kul musikquizz och jag och min kollega gör ett försök att höja stämningen ett snäpp för dom. Så vi drog igång en snapsvisa. Kanske var det så att det vart för mycket brännvinsromantik? I vilket fall efter andra versen så talade deras överbörje om att vi skulle inte komma och förstöra deras fest. Övriga delar av krogen var inne på att vi skulle fortsätta. Man får inte ha för roligt inte!

Så idag kryper jag in i bonbonjären och håller en låg profil!

Er Högvälborne från The Cave



Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...