fredag 22 mars 2024

Våren närmar sig


 Så har vi då passerat vårdagjämningen, bussförarens dag med mera! Undrar om man kan skicka in förslag på just dessa dagar. En stark kandidat borde i sådana fall vara Vårtrötthetens dag! Man känner sig segare än Michael Jackson. Inget fel på honom men håll med om att han var väldigt speciell. Det kan man se på dokumentären om hur man spelade in We are the world! Klart sevärd.

Gårdagen bjöd på fantastiskt väder. Brasklappen var att man fick hoppa på en buss och åka till Delsbo för att hämta medicin. Knepigt hur det har blivit. När det till slut kommer en medicin som fungerar så är det ransonering på den. Kommer i mindre leveranser så man får sitta och ha rå koll  FASS. Kolla vilka närliggande apotek medicinen kan finnas på. I nio fall av tio så står det osäker tillgång. 

Ännu ett speltillfälle försvann. Konkurs! Tror att restaurang/pub branschen har det kämpigt. Folket håller i sin plånbok. Kanske något som vi lärde oss under pandemin. När den var över så börja Putin och härja. Nu är det Israel också. Sen är det inte direkt några billiga leksaker dom härjar runt med. Man kan undra till vilken nytta!?

Börjar fundera på att man möjligen kan bli gatumusikant. Ser liksom annonsen framför mig. Ikväll lördag korsningen Västra Tullgatan - Brunnsgränd endast kontanter i gitarrcasen. Känns som man är på väg ditåt. Vi jagade en ersättningsspelning till den som försvann. Krögaren där var ärlig. Erkände att det varken fanns personal, tid med mera som behövs. Förståndigt! Man kan inte sköta mat, pub och servering samt naturligtvis ordning på en person. Tror på farbror Lundell när han sjunger Vi går mot bättre tider tro mig tro mig.

Efter allt promenerande så har jag dragit på mig nått förkylnings aktig bacill, virus eller nått. Kan vara kroppen som protesterar också. Chockad av fem dagar av raskt promenerande. Kanske var det mitt nynnande på klatschiga sommarmelodier som ställde till det? I vilket fall som helst så får Ni som läser detta ta hand om Er. Själv kryper jag ner i bingen och kurerar mig!

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...