onsdag 7 februari 2024

En tredjedel

 


Vi har passerat en skärningspunkt! En tredjedel av dygnet består nu mera av dagsljus. Bilden ovan är från i måndags. I väntan på bussen vi åttatiden. Det lyser av förhoppningar där borta i horisonten. 
Nu undrar Ni säkert på varför jag väntar på bussen. Miljömedveten som jag är så föredrar jag kollektivtrafik när det fungerar tidsmässigt. Denna morgon så var det kontrollbesiktning för tyngre behörigheter på körkortet. Så tidsmässigt så stämde det med min kallelse. 

Fast jag vill backa bandet ytterligare några dagar. Vi hade en alldeles fantastisk spelning på ett viscafé i Näsviken. Lågt ställda förhoppningar. Kanske ska man kalla det för förutfattade meningar också. Man ska väl ha sig en sprätt på näsan i bland. Mer eller mindre fullsatt och en fantastisk publik som ville höra mer. Lika bra blev det under lördagens spelning. Fast då var det i mer invand miljö. Så stärkt av framgång så öppnar man mailkorgen och där ligger ett mail från ett produktionsbolag. Konversation inledd. Fast sänker förhoppningarna! Man har hört det om guld och gröna skogar förut.

Under lördagens promenad på stan så stöter man på två herrar som har ett religiöst budskap. Jag råkar känna igen en av dom. Fast inte i denna skepnad. Så lite prat om ditt och datt innan han pekar på den monter dom satt upp på gågatan.
-Vad tror du om det här då?
-Ja! Var och en blir salig på sin egen tro, svarade jag.
-Livet efter detta då?
-För eller senare får vi veta. Men jag har inte så bråttom.
Där var liksom konversationen över. Vet inte om någon av dom hade några fler argument. Den andra ville pracka på mig visitkort och annan reklam. Men jag avböjde vänligt och önskade dom en bra dag.
Påminner på något vis om kåsören Olle Carles, signaturen Cello och hans kommentar om reklam för rökning.
"Med detta att röka och plötsligt bli affisch kan måhända anses lika förnedrande som att supa och plötsligt bli plakat"

Att man senare skull drabbas av en mancold kan ha något med denna händelse att göra. Inte för att jag hädat på något vis utan för att jag kanske hade svar på deras frågor. Men när man vaknar mitt i natten och har frossa då är något fel. Kliva upp och pälsa på sig. Inte någon sorts medikament och ringa för att sjukanmäla sig. Så nu har i alla fall frossan upphört och ersatts av droppande näsa samt huvudvärk. Nått skit ska man ju ha. Allting kan ju inte bara gå på räls. Ying Yang liksom. Avvaktar och ser vad som händer mer produktionsbolaget.

Er Högvälborne med mancold från The Cave

Inga kommentarer:

BONBONJÄR

  Tänk vad en del människor är lättkränkta. Håller sig i sin egen bonbonjär. Stänger locket och kretsar runt i sin egen bubbla. Kanske man ä...