torsdag 9 november 2023

Vaccin

 


Så var det gjort igen! Vaccinering. Både Covid och säsongsflunsa. Tar det säkra före det osäkra liksom. Igår bar det då iväg. Satsade på Delsbo HC som körde öppet hus. Klockan 09.00 kulle det starta. Jag var på plats 08.50 och fick kölapp 67! Så bara att rätta in sig i ledet och småprata med en del för mig okända människor. Så där tillbringade man en timme innan man glad i hågen kunde gå ut i verkligheten.

Jag väntar fortfarande på de där fantastiska biverkningarna som det pratades hejvilt om för något år sedan. OK! Jag har blivit scannad på ICA som diverse olika köttprodukter. Skojar bara. Vill man ha biverkningar får man nog söka sig till den illegala marknaden. Enligt vad jag hört är insulinet där av helt annan karaktär! Så med ålderns rätt hoppar jag nog det. Håller mig till läkarvetenskapen. 

Osökt börjar hjärna att alstra minnen av Quatro Stragioni. Jag undrar varför. Lika obegripligt som för några år sedan då DR Hook intog min hjärna och spelade gamla hits medans ag renoverade ett hus. I och för sig trevligt ända tills Veronica Maggio plötsligt tog över! 

Pizza var det. Jo! Jag gillar den. Var liksom den som innehöll mest med pålägg. Fast nu har nog mina smaklökar ändrats eller också ingredienserna. Tycker inte att musslorna har samma smak. Inte räkorna eller för den delen. Kronärtskockan  har det snålats in på. Och tror till och med att själva pizza blivit mindre fast dyrare. Sen är Pizza inte lite mycket nyhetens behag som det var en gång. Man har liksom provat sig fram bland pizzerior, salladsbarer, kebab ställen, Thai restauranger. Dock har jag hoppat Sushi. Provade det i Luleå får en massa år sedan på en krog där vi spelade. Men NEJ! Tilltalade inte mina smaklökar alls. Svensk Sushi som inlagd sill och surströmming är däremot helt OK.

Varför detta svammel om mat. Säkert någon bisarr biverkning på vaccinet. Så det är väl bara att gilla läget och låta biverkningarna härja fritt.

Er Högvälborne nyss vaccinerad från The Cave

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...