söndag 15 oktober 2023

Studio

 


Så har då farbröderna varit och roat sig i studion igen. Sånt där som man kan roa sig med en lördag i oktober. OK! Det finns säkert en massa annat man kan roa sig med också. Om man vill. Valfrihet, liksom! Så lite fix & trix med en tidigare inspelning. Nya kläder på den och en lite popvisa på akkeguror. Vi får se det som en demo. Melodin har ikläds nya saker i mitt huvud under natten. Så det ska nog till mer instrumentering på den. Fast ett gott tecken på att man ska låta saker gro ordentligt. Embryot till denna har över ett år på nacken. Finns fler sådana. Men tid och lust och ambition går inte alltid hand i hand.

Var och besökte kiropraktikern för en vecka sedan. Han tittade på min rygg och talade genast om att jag var vänstervriden. Förövrigt något jag redan viste om. Fast inte att det kunde sätta sig i ryggen. Så nu när man närmar sig vad jag tror ska vara upploppet så blir det några till besök för att vrida mig rätt. Är liksom ingen hit att jämrande ta sig upp ur bingen på morgonen. Den här veckan har varit relativt smärtfri. 

En konstig tanke slog mig. "Ibland inbillar jag mig att omgivningen är vacker för att i nästa ögonblick bli ett problem" Kanske någon sorts Ying Yang över den funderingen. Är inte så beläst i det ämnet. Men när man tittar ut så ser man hösten färgprakt för att i nästa ögonblick se hur flaggor och trädtoppar vajar i vinden. Med kylskåpstemperaturer ute så blir det än kyligare med lite blåst. Fast än så länge så ligger marken bar. Fast plötsligt så händer det med all säkerhet att ett snötäcke lägger sig över staden. Lika överraskande som alla år för vissa individer.

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

BONBONJÄR

  Tänk vad en del människor är lättkränkta. Håller sig i sin egen bonbonjär. Stänger locket och kretsar runt i sin egen bubbla. Kanske man ä...