onsdag 5 juli 2023

Iram quattuor temporum

 Förkylningen håller i sig! Den ändrar dessutom skepnad varje dag. I morse t.ex så var vänster öga igen kletat. Fick badda med vatten en stund innan det med ett plopp slog upp det klarblåa. Nåja! Gråblåa då! Det positiva är alla tips om diverse huskurer. Ni anar inte så många det finns. Sen alla samtal om typ av förkylning. Sommar, Vinter, Höst och Vår. Förmodligen har jag drabbats av alla samtidigt. Vivaldis Vrede liksom. De fyra årstiderna. Den ständigt ihållande förkylningen.

När jag ändå var inne på den varianten av självömkan så kom jag på att alla sjukdomar ska ju ett latinsk namn. Så nu har jag döpt "De fyra årstidernas vrede" på latin " Iram quattuor temporum" Visst klingar det vackert! Kanske man kan få en liten guldstjärna för den här upptäckten. 

Nu är det inte så farligt som Ni kanske tror när Ni löst de inledande styckena. Nä! Bara någon sorts ironi över ett retligt tillstånd. Hosta, snora hör ju liksom till. Igen kletade morgon ögon är lite mer sällsynt. Huvudvärk. Inbillar mig att det går att bota med sömn och de gamla hostmedicinflaskorna från 2020!? Kanske har den flytande medicinen ingen verkan alls men tron försätter berg. Står fortfarande upprätt. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...