fredag 18 november 2022

Äntligen snö! Eller tendens i alla fall!


November och äntligen lite snö på backen. Det lär ju bli ljusare då enligt de flesta förståsigpåarna. Annars tycker jag att november hittills har varit som fotot här ovan. Bilden tagen runt Castillots domäner för några år sen. Minnen liksom! 

Vaknade på ett konstigt minne. Vet inte varför det dök upp just nu Men kanske det finns en orsak. I vilket fall så utspelades det hela efter RV83. På den tiden när en yngre version av mig liftade runt i landskapet. Liftade!? Ja! Det var liksom ett sätt att ta sig fram gratis. Upp med tummen och hoppas på att någon vänlig själ stannade och lät en åka med. Vissa dagar gick det bra andra inte alls. I vilket fall som helst så var jag någonstans runt Arbrå, Vallsta när en vänlig herre stannade och jag fick lift ända till Ljusdal. Nu är det inte det väsentliga i historien. Nä! Det är den musik han spelade. Han frågade om jag gillade musik. Javisst sa ja pop och rock. Då stoppade han i en kassett i bandspelaren. Ni som inte vet vad ett kassettband är för söka på nätet! Kommenterade att nu ska du få höra något riktigt bra. Så vred han upp volymen bra nog. Ut ur högtalarna strömmade gammeltjo med Bröderna Lindqvist. Inte precis min smak då och inte nu eller för den delen. Det blev en väldigt lång gratis tur till Ljusdal. Tror nog att jag fick min beskärda del av denna musikart där och då. Därför är jag lite skeptisk till varför detta minne dök upp idag. Kanske blir drabbad av något sådant idag. Möjligen kan det vara så att butikskedjorna börjar spela en massa julmusik som också är rätt allergiframkallande.

Fast det är väl inget oväntat! Oväntat var det svar jag fick av en icke reflekterande resenär i veckan. Jag upplyste att personen inte syntes speciellt bra där i mörkret och att en reflexväst kan vara rätt bra att ha på sig där i skogen. Svaret jag fick var riktigt avsnoppande! - Men! Jag har ju vit mössa! Där gav jag liksom upp hoppet. En vit mössa. OK! Men hur bra syns det. Ingen idé att argumentera med den sorten. Dom vinner den diskussionen på längre erfarenhet precis som alla andra IDtenT gör. Nog om detta har föreslagit två lådor i bussen. En för reflexer och en för donationskort. Fick faktiskt ett uppslag till en tredje låda för biblar. Får se hur det går med detta.

Förbannat skönt att vara ledig. Länge sen jag hade så här många sammanhängande dagar. Problemet är som vanligt den där förbannade mat och sov klockan. I vilket fall så har jag letat fram vinterkläderna. Dom där som är bra mycket varmare än en kortärmad T-shirt och kortbrallor. Man I LångFillingar (MILF) träd fram. Säsongen har börjat.

Er Högvälborne från The Cave




 

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...