tisdag 27 september 2022

Småkrypshotell


Njuter i allra högsta grad av att inte göra något annat än vad som faller mig in. Promenader i omgivningen ger nya inputs. Igår hittade jag detta småkrypshotell under min promenad. Visste inte ens om att det fanns ett sånt här i staden. Nu vet jag. När man hittar sådana här okända ställen så slår mig tanken. Varför trampar man omkring på kända vägar allt som oftast? Kanske är det för att det känns invant och praktiskt. Men svänger man av så hittar man ofta små guldkorn att ta med sig. Något att ta fasta på!? Tror jag.

Gräver i negativpärmar. Mycket nostalgi som spelas upp i min hjärna. Små saker ock episoder som glömts bort vaknar till liv igen. Nu letar jag efter specifika negativ. Har hittat några som kanske är relevanta. Men inte det jag letar efter. Ett antal pärmar att bläddra igenom. Vet att det finns och jag ger mig inte. Fast jag har hittat mycket roligt som jag tror att personerna på bilden kommer att le en hel del åt. Det är ju över 30 år sedan så allt är preskriberat. Kanske man får skriva in det under ungdomligt oförstånd eller dumhet. 

Gjorde in lov inåt landet igår. Passade på att kika in hos Kraterkraft i Delsbo. Finns lite skivbackar där att gräva i. LP,n! Det där trevliga formatet av musik på vinyl. Så några fynd blev det att lyssna till  under höst och vinterkvällar. Sedan till Kaven för att utöva musik. Var länge sedan Vännerna samlades för det ändamålet. Rostigt? Svaret är positivt. Men lossnade efter lite genomgång och kaffe. Kanske det kommer att låta bra också framgent. Tanken är i alla fall åt det hållet. 

Dags att ta itu med arkeologiska utgrävningar och fortsätta jakten på de saknade negativen. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Vintern rasat ut

  Första maj. Själva datumet har något magiskt över sig. Något gammalt hoppfullt om en bättre framtid. Arbetarnas dag! Kanske som allra stör...