söndag 28 augusti 2022

Natursymfoni!

 


Har varit en skruvad och arbetsam vecka. Nu ligger den bakom mig men jag känner mig urlakad. Försökte mig på någon form av rekreation igår. Så jag tog bilen och Ralph Lundsten på en tur. Blev en spännande visuell åktur. Lundstens musik och Hälsinglands skogsvägar. Det var nog den längsta musikvideon hittills. Visst jag har kört längre sträckor till musik men inte så anpassat som igår. 

Apropå musik! Hälsingetoppen en uppdaterad lista. Efter att media skrivit om detta så har listan utökats och ett flertal okända akter klivit in på listan. Nu var dom ju okända för mig. Så den lilla nörd som man är så måste man ju lyssna också. Naturligtvis så tilltalar inte allt mig. Så ris eller ros tänker jag inte uttala mig om. Det ligger i lyssnarens öron. Intressant hur mycket bra musik det finns i landskapet. Utan den Ocooles arbete så har det gått åtminstone mig förbi. 

Spännande vecka i trafiken också. Speciellt när totalt oväntade saker som detta dyker upp på vägen.


Vet inte riktigt vart personen var på väg. Fort gick det definitivt inte. En snigel som har en bra dag är snabbare! Var personen på väg till ortens affär? I sådant fall hade den kommit fram lagom till öppnandet dagen därpå. Så där stod man med bussen. Såg förseningen ticka iväg på biljettmaskinen. Började fundera på att signalera. Kom på att det sitter starkhorn i just den buss som jag hade. Så det gick bort. Man vill ju liksom inte ha ihjäl en människa med starkhorn. Att ha ihjäl någon ligger liksom bortom min sfär. Den långsamma och något svajiga gången verkade hålla sig mitt i vägen. Liksom beslutsamt på något obegripligt vis. Räddningen kom från ett av de intilliggande husen. 


Med en hjälpande hand och ett lugnt beteende så hjälptes varelsen bort från vägen och in på en gårdsplan. Så jag kunde i lugnt tempo fortsätta min färd om än med en viss försening. Kanske man ska införa rullatorvägar på denna ort i stället för cykelbanor. Kanske en kombination av båda.

Er Högvälborne från The Cave




Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...