torsdag 2 juni 2022

Mördarbacken


Att gå i gamla motionsslingor är rätt intressant. Plötsligt får man en backflash! Mördarbacken! Minnen som är från en annan tid. Minns hur man för mer än fyrtio år sedan drabbades av mjölksyra i kvadrat första gången jag sprang upp för den. Väl på toppen trippade man som en graciös balett dansös. Stilrent på tårna. Gick liksom inte att ta ut stegen. Så illa var det inte idag. Men var så där lagom kämpig att ta sig upp för.

Iggesunds skogar är krävande. Tyckte att ytterområdet i Hudik var kämpigt men det här var värre. Fem checkpoints kvar där ute. tar det någon annan dag då kroppen återhämtat sig. 

Min son introducerar mig i jazzen underliga värld. Inte för att jag har något emot det. Tvärtom väldigt intressant. Vet inte varför. Men hamnar i något sorts agent films mod. Rökig nattklubb med tunga tankar. 
Hur hamnade jag här?
Vem ligger bakom?
Upp med anteckningsblocket. Läser igenom dagens spaning.
Var mannen otrogen?
Med vilken/vilka skandalös bruttor?
Naturligtvis är film svartvit. Vad annars? 
Sen finns det biljakts jazz också! Liksom mer intensiv med däckskrik.
Kan inte hjälpa det men jag tror att för mycket filmtittande kan vara en bidragande orsak. 

Nu är det bara att stänga ner jazzgardinerna och mjölksyre benen. Återstår att se om stretchingen hjälper mot plötsliga sendrag i natt. Kolla Seismologiska i morgon i fall det varit några skalv i Hudiksvallsområdet:

Er Högvälborne från The Cave  

 

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...