lördag 7 maj 2022

Balans

 


En vecka har passerat igen. Livet här på The Cave är sig likt. Tror jag har hittat en harmoni mellan arbete och fritid, lek och alvar. Känns riktigt bra. Att man dessutom får spela och underhålla igen är bara ett stort plus på energikontot. Att underhålla på en pub/quizz kväll för PRO är riktigt skoj. När vi spelade den gamla Stand by me så såg man i en del ögon hur minnena rusade till. Sen om det var baksätet på en Amazon eller 142 med original klädsel förtäljer inte historien. Möjligen kan någon ha lyxat till det och hamnat i en Impala med ett ordentligt baksäte att breda ut sig i. 

Hade någon för x antal år sagt åt mig att jag skulle stå och spela Flottarkärlek och Snabbköpskassörskan så hade jag ruskat på huvudet och avfärdat den personen som mindre vetande. Nu är det gjort i alla fall. Gensvaret lät inte vänta på sig. Tror att refrängerna fortfarande ekar nere på The Bell. Inbillar mig att Haderian hadera kommer att dyka upp framgent också. Att sedan en person frågade om Han & Hans Vänner skulle spela något i sommar så kändes det helt OK i min musiksjäl! Gruppen har tydligen sina anhängare.

Verkar som om vi ligger ganska stabilt på Hälsingetoppen. Plats 104 denna vecka. Nedskickad från top100. Sämre är det på Spotify. Från 121 lyssnare till 24. Vilket jävla tapp. Vart tog alla vägen? Nyhetens behag förstås också in i glömskan. Tror inte riktigt att jag förstått det där med digital marknadsföring eller också är jag för bekväm för att roa mig med det.

Er Högvälborne från The Cave



Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...