måndag 2 maj 2022

MAJ

 



Så har verkligheten klivit in i maj månad. Allt kan liksom bara bli bättre. Grönare i alla fall. Lite känning av pollen redan nu så det kan bli lite nysningar framgent. Små smällar man får ta. Kunde varit värre. I går var det första maj och man talade vad jag förmodar väl om framtiden. Vore ju rätt dumt att inte göra det. Valår som det är detta år. Som vanligt är det en löfteskomedi. Mycket snack och lite verkstad. Säger som jag alltid sagt. -Det är pengarna som styr! Sedan kan man disponera dom på oliaka sätt. Men det är upp till de folkvalda.

Det här med väder är intressant. När jag knatade ner till affären så passerade jag en äldre herre. som utbrast -Det är bara 11 grader idag. Jag svarade artigt att det kommer att bli bättre. Då var det bara april än. Om det är som det brukar vara så kommer maj att bli bra mycket varmare. Sen ska vi klaga på att det är åt helvete för varmt. Jag har förberett mig genom att inskaffa en AC för inomhusbruk. Grottan ska vara sval denna sommar!

Annars har man gått tillbaka till mer normala nivåer när det gäller musik och Spotify. 14 dagar stod sig populariteten denna gång. Sen kom raset. Inte helt oväntat alls. Det är liksom bara så. Så nästa gång man släpper något där så får man sikta in sig på tre veckor. Gäller att höja ribban lite hela tiden.

Jobbar själv på att hitta en lämplig nivå på arbete och fritid. 50/50 känns rätt OK! Tror det har trillat över lite till arbetets fördel. Får räkna lite på det. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Värme

  Våren ler mot oss. Värmen är tillbaka och med den snart sommar på riktigt. Allt har blivit enklare. De fodrade  vinterkläderna har tvättat...