lördag 4 december 2021

Fjärde december


Så har man då börjat pröva på det nya livet. Har inte landat riktigt ännu men känns som om man är på väg. Trodde jag vunnit över sovklockan igår. Men inte då. Fanstyget tog revansch i morse. Väckte mig brutalt och talade om att mig blir du inte av med så lätt. Ruvar på en kraftig hämnd. Förr eller senare ska jag sova en tiotimmars nattsömn. Den kommer, den kommer! Det är jag säker på. 

Utanför The Caves fönster så faller det snö. Inga mängder men kanske bli om det får hålla på ett tag. Samtidigt plingar det i telefon och notiser om olyckor på E4:a och mycket halt på platsen. Platsen ligger ett tiotal mil härifrån och jag ska ha en lazy day idag så ingen bilåkning.

Känner mig dessutom lite halvrisig idag. Kan vara de senaste dagarnas periodiska underhåll och fixande av möbler. En CD hylla denna gång. Inbillade mig att alla CD skivor skulle rymmas i den. Jävlar vad fel jag hade. Dessutom klämde jag upp en Dylan hylla också. Sen är det ett par lådor till med CD;n som väntar på att få en plats på någon vägg. Börjar kännas som om nästa projekt bör vara att bygga en vägg till här!

Kaffet i morse smakade så där inåthelvete bra som det gjorde vissa mornar på Castillot. Saknade dock brasorna och djuren. Men det får jag stå ut med. Goda minnen liksom.

När man nu mer tar dagarna som dom kommer så är det helt OK att ha någon sorts plan över saker man kan göra. Inte bara bli en soffpotatis och ligga där och slösa bort en massa tid. Fram med dom blommiga kalsongerna och sätta sig ner för att försöka hitta någon bra melodi och helst en text till den också. 

Pratade med den Ocoole från kullen där i Los eller Loos hur man nu vill stava det här i veckan. Han verkar ha det riktigt schysst där uppe i skogarna nu mera. Det är honom väl unnat! Har försökt att inspirera honom att göra lite ny musik. Har ju funkat förut. Den här gången har det inte gått lika bra.I vilket fall som helst så sa han att i helgen skulle det bli av. Så man väntar med spänning. I sammanhanget så bör jag nämna att han var en av fem i topp som jag lyssnat på under 2021!

Eftersom det är december så bör man ju komma med lite överraskningar. Så jag gör väl det då! Han & Hans Vänner Ni vet det där bandet som aldrig ger upp. Dom släpper en ny låt på ett flertal streamingtjänster den tionde december. Så håll korpgluggarna och öronen öppna!

Er halvkrasslige Högvälborne från The Cave


 

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...