måndag 22 november 2021

Oväntat

 


Ser målsnöret nu. Inte alls långt borta. Några dagar till. Ensiffrigt! Känns lite speciellt. Lite blandade känslor. Oskrivna blad som ligger och väntar. Väntar på att fyllas med innehåll. Något meningsfullt då, förstås! Inte bara sätta sig ner och tycka att nu är allt över. Man får helt enkelt göra en lista över "things to do some day" Känns inte som något större problem i min lilla sfär!

Gjorde en sista helg kvälls körning. Liksom bara för att he det i färskt minne. Verkar som om det hänt saker med mänskligheten under pandemin. Man stöter inte på den där drängfyllan som existerade innan. Kanske har man sämre ekonomi så att det inte finns utrymme för den längre? Vad vet man! Den förvirrade typen går det nog inte att bortse från. Personen som ropar att stanna, det fungerar inte att trycka på stoppknappen. Konstigt! Det fungerade innan och efter också för den delen. Möjligen så lider vissa personer av bacillskräck. Vågar inte inte trycka på den där knappen. Ser sig själv drabbas av allsköns virus och bakterier. Sådana som kommer att blomma ut i nästa sekund. 

Säkert är dom ovaccinerade också. Än så länge har det varit upp till var och en att vaccinera sig. Verkar som folkhälsomyndigheten sakta ändrar uppfattning. Ramaskri hörs över nejden. Vaccinpass! Existerar i stora delar av världen redan nu. Förmodligen ett måste för att komma till bukt med detta. Något som mänskligheten förmodligen inte kommer att uppnå. Vi får helt enkelt lära oss leva med att det finns här runt omkring oss. Även om en del tror att det är ett påhitt!  

Nu finns det ju människor som av olika anledningar inte kan ta vaccin. Ryktas om att någon sorts medicin i tablettform är på G. Man funderar på hur konspirationsteorin angående dess tabletter kommer att te sig? Kanske kommer man i framtiden under en skogspromenad att stöta på en och annan streber. En som valt att leva som eremit i någon skogskoja. Skygg som en vampyr i dagsljus. Dr Livingstone i supuse!

Måste lära mig att inte öppna käften i tid och otid. Prata för mycket. Råkade se och läsa en platsannons. Inget konstigt med det. Pratade med en anställd på det stället och sa att jobbet var som klippt och skuret för mig. Fast x antal år för sent och att jag inte har någon gymnasiekompetens. Vad man nu ska med en sån till? Har klarat mig hyfsat utan en sån. Nu är det för sent. I vilket fall gick det några dagar och telefonen ringer. Det var från den arbetsplatsen!? Dom vill träffa mig för en intervju! Det såg jag banne mig inte komma! I och för sig smickrande att bli tillfrågad nu när man har bestämt sig för att bli friherre. Av rent egoistiska skäl så kommer jag att åka på den intervjun. Mest för att tillfredsställa mitt ego. Känns liksom väldigt bra att avsluta sin yrkeskarriär med en anställningsintervju. Jag menar att jag bestämmer ju själv hur jag ska ha det. Sen är jag nyfiken på vad dom kommer att fråga om. Livet är lustigt. Känns som en vinst över alla dessa jobb man sökte som datatekniker. Det var faktiskt tresiffrigt med en tvåa i början. Svar från tre att tjänsten är tillsatt av annan sökande. Om man nu ska tror på karma så är detta ett bra tillfälle.

Er Högvälborne från The Cave


Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...