måndag 6 februari 2023

Kökkenmödding

 



Väl medveten om att följande inlägg kan skapa starka reaktioner hos vissa. Jag tvingar mig själv att skriva det i vilket fall som helst. Det handlar om slöseri med skattemedel. Förut så var namnet Radio/Tv licens. Nu ligger det då på skattsedeln. Visst man kan tycka att det är trevligt att se några artister framföra bidrag från någon musikalisk avskrädeshög. När till och med Herr Gardell tycker att det är en riktigt låg nivå på det hela. Då är det fan illa. Så jag Wallraffade lite grann och hittade programmet som man tillverkar dessa låtar i. Bildbevis ovan.

Jag gjorde bra mycket trevligare saker helgen som gick i stället för att slösa bort tid och energi på dravel. Bara att botanisera på Hälsingetoppen ger fan så mycket mer inputs än många radio och TV program. Kollade förresten dokumentären om Rolling Stones på SVT Play. Fyra mycket trevliga avsnitt. Plötsligt fick skattemedlen liksom ett värde. Dessutom hann jag med att spela eller repa lite grann med en nygammal konstellation. Arbetsnamn ShitDevels kulö några timmar. Får se vart det leder någonstans.

Nu ligger tre arbetsdagar och väntar. Känns liksom lämpligt. Tre max. Tror jag måste vara lite klarare i just det där med max! Man behöver liksom inte lägga ut tre bara för att! Trappar ner. Tar en vecka i taget.  Finns annat i livet än att jobba. Fast är inte riktigt där än. Men det börjar närma sig. 

Eftersom jag inte kollade på ovan nämnda tillgjorda program i lördags. Kommer inte att se dom framgent eller. Vill slippa flyttstäda skallen!

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...