fredag 11 oktober 2024

Höst på riktigt


Så blev det då höst på riktigt. Regn och dimma. Sånt som hör till. Jo! Det ska vara så. Bilen servades och så blev det vinterdäck på bilen när man ändå var västerut i landskapet. Så nu är man förberedd. Kom igen kung Bore mig skrämmer du inte. 

Seg som bara den idag. Blev nog lite för många måsten igår. Fast dom uppvägdes av en lunch på hembygdsgården. Det var där jag fotade bilden här ovan. Hösten personifierad liksom. Men nu var det lunchen då! Omega tre och järn intag. På ren svenska diverse sill och strömming till förrätt och levergryta till huvudrätt. Ser framför mig hur många rynkar på näsan åt det sistnämnda. Det är med lever ungefär som det är med surströmming. Bu eller bä! 

Man är halvvägs på upploppet. Grottan eller mitt ide skall iordningställas. Liksom dra täcket över huvudet och inte ens tänka tanken på arbete. Dra iväg och göra något skoj. I och för sig pratade jag med den ocoole i Los igår och har en mission där. Nu gäller det bara att få ihop hela ekvationen. 

Dags att börja plugga texter och ackordföljder igen. Bandet ska ju upp på scenen igen. Man vill ju göra bra ifrån sig. Sen en kul förfrågan inför nästa år. En plan är redan utarbetad bara att skrida till verket. Så det blir nog en kreativ vinter, Tar man dessutom fram penslar och dukar sätter sig ner och bearbetar alla musikaliska embryon i telefonen så blir nog min konstnärliga frihet tillfredsställd ordentligt.

Er Högvälborne från The Cave

 

Inga kommentarer:

Höst på riktigt

Så blev det då höst på riktigt. Regn och dimma. Sånt som hör till. Jo! Det ska vara så. Bilen servades och så blev det vinterdäck på bilen n...