måndag 12 augusti 2024

Diffus

 


Så där lagom diffus känner jag mig. Gårdagen var som om man gled fram genom wrestling matchs. Ömmande kroppsdelar. En rygg som kändes ett par nummer för trång. Fortfarande krångel mad nacken. Förmodligen är det dags att kasta in handduken och bli stadsanställd på heltid. Ta dagen som den kommer. 

Jodå! Kört buss två dagar på raken. 14 år bakom ratten i dessa fordon. Innan diverse andra tyngre fordon. Det som är kul är den sociala biten. Populärt samtalsämne under helgen var OS. Nu är jag ingen nagelbitare när det gäller idrott. Men jag har lärt mig att kolla dagspressen. Det gör att man kan svänga sig med diverse fakta när någon resenär börjar diskutera t.ex OS. Som Ni säkert förstår så sparar jag otroligt många timmar genom att inte nagelfara utan skumma löpsedlar. 

Roligast denna helg var två äldre damer. Visade sig dessutom vara syskon. Varje fredag träffades dom på torget i Delsbo. Drack vin och ältade i veckan som varit. Gillar på något vis människor som gör så. Stör ingen. Blir så där lämpligt berusade. Pratglada och ett och annat sid stepp. Livet liksom. Sen har vi kategorin dom som inte förstår något trots flera påminnelser. Som bekant var det Delsbo stintans dag i just Delsbo denna helg. Detta evenemang gjorde att de centrala hållplatserna inte trafikerades. Påpekade redan när dom klev på just detta. Vid den tillfälliga Centrum hållplatsen så upplyste jag igen och stordelen av passagerarna klev ur. Så när man passerar ut från orten så skriker en röst "Jag ska av här inne" Synd att man inte hade en massa bilar bakom sig. Nu gick det att stanna. Upplyser om att det var ingen skidåkare utan någon som låssades förstå vad man sa! Man blir trött!

Gårdagen gick åt att få någotsånär fason på ryggen. Blev rätt hyfsat efter promenader och diverse akrobatiska övningar. Fortsätter så i dag med så får vi se vart man landar. 

Er Högvälborne från The Cave 

Inga kommentarer:

Ett kronologiskt narrativ!

 Så har det då promenerat iväg en vecka igen. En vecka som jag nu ska försöka summera. Dom som ser sig själva som navelskådare minns säkert ...