torsdag 23 november 2023

EPA eller fyra L

 


Så har man besökt människobyn igen! Är liksom ett fenomen att kliva ut där. Här rusar alla omkring som om det var något man kunde missa bakom nästa hörn. Man undrar varför. Själv blev man väl betraktad som en EPA eller fyra L. Lite långsam så där. När man blir omsprungen i rulltrappor då blir man extra fundersam. Är det för att hinna med tricken så fort som möjlig. Det kommer ju en till om tre minuter. Men de där tre minuterna verkar vara enormt viktiga. Så med all säkerhet så var man ett irritations moment för de stressade myrorna. Ni förstår irritationen om Ni hamnat bakom en EPA på en väl trafikerad väg. Nu tycker jag att fyra L förklarar snäppet bättre "Lagom Lunkande Lant Lolla!

Ärendet som fick mig att besöka denna ort då! Jo! Koll av hörsel. Nu visste jag ju redan innan kallelsen kom att det var nedsatt i diskantregistret. Konsonanter som S,T,K,P, F kunde liksom plötslig försvinna. I folksamlingar så dök det upp ett nytt språk. Obegripligt dessutom. Nu är det lite enklare i dom situationerna. Sorlet på centralen blev plötsligt begripligt. Stereofoniska ljud som dragandet av resväskor runt omkring mig blev fantastiskt. Sånt som man vill spela in och lyssna på hemma i en bra ljudanläggning. Sen upplevde jag har man bakom mig läste en bok. Hörde tydligt hur man bläddrade. 

I det fortfarande yrkesverksamma delen av mitt liv upplevs förbättringar. Enklare att höra resenärerna bland motorljud och sorl från övriga resenärer. Kanske man så småningom vågar sig till en bingolokal. Fast där är jag skeptiskt! Det absolut bästa med dessa hjälpmedel är den fantastiska bluetooth anslutningen till telefonen. Attans så bra det är. Eftersom allt är väldigt nytt så kommer jag nog att upptäcka fler fenomen framgent. Kanske saker som jag absolut inte vill höra. 

Så med några nya vuxenpoäng samlade inväntar jag en längre period av ledighet. Det omfattar besök hos kiropraktor. Räta ut alla kotor i kroppen. Något som med säkerhet behövs efter år av skumpande på undermåliga vägbanor. När det gäller vuxenpoäng så har jag samlat på mig hatt, keps, basker, glasögon och nu hörapparat. Fattas bara en käpp som jag ser det nu. Samt att bli grinig och tycka att allt var bättre förr. Lägga sig till med en lite knarrig röst. Sitta på en bänk och klaga på allt som finns. Ja! Det finns saker kvar att roa sig med.

Er Högvälborne med nya vuxenpoäng från The Cave

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...