fredag 4 augusti 2023

Ryggläge

 Augusti! Ny månad. Nya förhoppningar. Månaden började inte så bra. Länge sedan jag hade sån hosta som jag nu har haft. Har suttit i ett tag. Men med hjälp av medicin har jag hållit den i schack. I söndags nådde jag nog crescendot. Så ett besök hos husmedicus och rekommendationer att hålla mig lugn i en vecka. Inte riktigt vad jag räknat med. Men helt klart behövligt. Så det var bara att ställa in alla åtaganden. Ratta buss, spela och en del annat. Plötsligt så var det fruktansvärt trevligt med en massa streamingtjänster. Ett par serier har liksom sträck tittats. 

Sen blir det ju tid över att reflektera över det som varit. Dom där små ögonblicken som etsat sig fast på näthinnan och i det bakre memoryt! För att nämna några så kommer det här med kommentarer.
Beds are burning Norrfällsviken midsommar. En hel uteservering skuttar omkring som pilska kängurus på uteserveringen. Varmt, svettigt och skitkul.
I shall be released The Bell hela krogen sjunger med. En i det närmaste religiös upplevelse. 
Sultans of swing Glada Hudik Summer Week när alla klappade takt. Kändes nästan som när Dire Staits gjorde den live fast i mindre format. 
Mystery Train Husman. Pianosväng som för tankarna till någon ruffig bar.
Nu är sommaren i princip över och man laddar för nya upplevelser.

Men just nu så är det inställt. Hostan sitter i än. Fast inte så intensiv. Bussratten väntar till veckan några spelningar i slutet på månaden. Men mycket kan hända. Fortsätter att kurera mig.

Förresten så är jag ute och reser telepatiskt. Känns helt OK! Lite annorlunda men det fungerar. Helst skulle jag vilja vara med live. Men det går ju inte när man är rekommenderad vila. Så telepatiskt får det bli. I fall någon undrar hur det går till så hör av Er så ska jag berätta!

Er hostige Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Värme

  Våren ler mot oss. Värmen är tillbaka och med den snart sommar på riktigt. Allt har blivit enklare. De fodrade  vinterkläderna har tvättat...