torsdag 27 juli 2023

Vecka 30

 


Sorglig vecka när detta händer. Stans enda pub i den utmärkelsen går åt pipsvängen. Sviter av den där pandemin som fått många företag att gå på knäna. När restriktioner släpptes så var det liksom fem i tolv. En jävla uppförsbacke med ett krön långt där borta. Ett Sisyfosarbete! Så det är med sorg att stans enda och bästa pub har bommat igen. Nu är det bara att hoppas att den eller de som eventuellt tar över stället fortsätter i samma anda.

Att cykla har sin tjusning och även en del skrämmande scenarier. I måndags morse när jag cyklade till jobbet så  hoppar ett rådjur fram på cykelbanan. Förmodligen så väckte jag djuret ur sin sömn. Det var klart snabbare än jag att skutta undan från cykelbanan. Men man tänker ju av rutin att det kommer nog flera uthoppande. Lyckligtvis så blev det inte så. 

Upplevelserna fortsatte under tisdagen. På väg hem så cyklade jag som sig bör på höger sida på cykelbanan. Det är sen gammalt. Forden till höger fotgängare till vänster för att möta trafiken. Vad händer? Jo! Man möter en dam på cykel som använder fel del av cykelbanan. Så där på behagligt avstånd så fortsätter jag och även hon!? För att undvika en kollision så var det bara att byta till vänstertrafik. Då skriker damen åt mig att "Ser du inte att jag cyklar på den här sidan" Hade god lust att stanna får att upplysa om en del naturliga trafikregler. Men insåg att det var bäst att ge fan i det. Idioter vinner ett sånt samtal på längre erfarenhet.

Vaknade i morse och var totalt igengrodd i näsan. Efter näsdroppar och en massa papper så har näsan återgått till mer normalt andningsorgan. Det är ju rötmånad fast jag vill inte ha det i min näsa. Misstänker att det kan bli lite nasal sång under helgen. Fast det är många som sjunger och väser på det viset.

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...