tisdag 13 september 2022

Mandelbrotmängd och Fraktaler

 


Så är då showen igång. Man sitter som åskådare och begrundar idiotin. Om allt går som det är tänkt så börjar kohandeln de närmaste dagarna. vet inte om man ska skratta eller gråta. En del pratar om att emigrera. Frågan är i sådana fall vart? Anders F Rönnbloms gamla Europa Brinner känns grymt aktuell. Fast det kunde ha varit värre!

Själv sitter jag still i båten och låter ebb och flod kasta mig runt. Inväntar någon sorts svar på all idioti. Lär knappast få någon! Men jag är ju en obotlig optimist så jag hoppas in i det sista. 

Så här i mitten av september så börjar naturen inte sin färgskrud. Man inväntar de där höstdagarna med hög klar luft och sol. Dom kommer. Det är jag säker på. Men vi får nog leva med  mandelbrotmängd och fraktaler och låta kaosen ebba ut. För ur kaos brukar det alltid komma något bra. 

Er Högvälborne från The Cave 

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...