fredag 9 september 2022

Anarki! För fan!

 


Plötsligt satt jag fast i en serie. En dokumentär fiktion om Sex Pistols. Hjärnan frammanar en massa nostalgi och kastar mig tillbaka till det sena 70-talet. Nej! Jag var ingen punkare! Men tillstår nu en massa år senare att musiken då var väldigt tilltalande. Känns som om det vore dags för något nytt i samma anda fast placerat i dags datum. Hur mycket som är sant i denna serie låter jag vara osagt. Men finner den fantastiskt tilltalande.

Några dagar kvar till dagen D eller V. 11/9 är ju liksom ett datum som är förknippat med inte så angenäma saker. Konspirationsteoretikerna har redan kalkylerat med en mängd olika scenario. Läser dom när de dyker upp på sociala medier för att i nästa ögonblick förkasta dom. Fast histioren brukar ju upprepa sig. 

Försöker skapa lite förståelse med hjälp av musik. Det blir ingen punk utan mer progg. Keops pyramid texten bör få de flesta att reflektera över vad som komma kan. Oppositionen lovar hejvilt. Klart som korvspad att det är enkelt att slå underifrån. Men kan alla löften infrias om dom kommer till makten? Vart ska pengarna tas? Det är ju fortfarande samma gamla säck att ösa ur. Snacka går ju!

Delar med mig av en låt till så kanske allting klarnar Hjälte i sin story så nu har Ni något att fundera över. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Vintern rasat ut

  Första maj. Själva datumet har något magiskt över sig. Något gammalt hoppfullt om en bättre framtid. Arbetarnas dag! Kanske som allra stör...