tisdag 18 januari 2022

Borde vara vinter nu!

 


Januari! Borde det inte vara en vacker vintermånad? Istället så är det en jämngrå massa här utanför. I och för sig så har jag inget emot de lägre minus temperaturerna. Fast jag tycker att årstiderna ska ha sin charm oavsett vad man tycker om kyla eller värme. 

Det Corona grå breder ut sig. Människor sitter hemma. Har fått en bild på näthinnan att det är som för Tom Hanks i filmen Castaway. Men sitter hemma med en boll. Den behöver ju inte nödvändigtvis kallas för Wilson! Går säkert lika bra med Olle, Kurt eller Majbjörn. You named it! 

Livet som frilansherre går i långsamt mak just nu. Lite busskörning som förgyller tillvaron. Jo! Ni läste rätt. En stunds komma ut, se sig omkring och träffa folk. Nu blir det ju inte så mycket träffa där bakom skyddsglas och  munskydd. Känns som om man transporterar en mäng potentiella bankrånare. Alias Smith & Jones liksom! Nu är det inte så. Snarare är man rädda om sig själva och kanske men jag är tveksam om man tänker på sin omgivning. Några som definitivt inte gör det är dom odödliga som studerar vid diverse skolor. Här är det inget clusterutbrott. Mer som ett cluster som rör sig obehindrat överallt. Tyvärr!

Glädjeämnen! Jo då! Jag och gamle vapendragaren Herr Sundström repade lite vispop i lördags. Passade även på att spela in en video. Vet inte om det är rörliga bilder i hop med musik som gör antalet uppspelningar. Fast så mycket uppmärksamhet har jag inte upplevt hittills. Lite roligt är det med kommentarerna också. Ingenting om musiken utan om vad vi drack och vart mitt hår tagit vägen. Drycken som figurerade var vanligt vatten. Kanske det som man reagerade på? Vad vet jag! Håret försvann i somras när det var som allra hetast. Vinterpäls bort.

De periodiska underhållet av diverse vardagliga aktiviteter får förgylla min vardag idag. Håll med om att vinterbilden här ovan är vacker.

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Vintern rasat ut

  Första maj. Själva datumet har något magiskt över sig. Något gammalt hoppfullt om en bättre framtid. Arbetarnas dag! Kanske som allra stör...