måndag 18 oktober 2021

Kultur så det står härliga till

 


Så har man då avnjutit lite musik igen. Live utan en massa covers. Nu är det inget fel på att spela covers. Är man ute efter något nytt att lyssna på så är band med eget materiel att föredra. Visst jag förstår dom som vill ha igenkänningsfaktor. Men det är liksom ett annat forum. Erkänner direkt att jag har svårt för Ismael. Men deras sista skivsläpp är förbaskat bra. Fungerar live också! Fast om jag nu ska vara musikpolis så hade bandet kunnat korta ned spelningen med ett par låtar. Varför! Undrar du som läsare? Jo! Plötsligt så hörde jag samma låt för tredje gången. Fast med en annan text.  


Hion Martell tog över scenen eller golvet för en andra akt. Att jag skriver golvet beror på att det blev mer förbeställningar än vad man hoppats på. Så man flyttade helt enkelt ned musiken på golvet. Funkade det med. Liksom mer klubbfeeling på det. Röda Kvarn levererar och mer musik utlovas. Man vet inte vad som kommer att hända där framgent. Båda banden finns att avnjuta på Spotify och en massa andra streamingtjänster. 

Er högvälborne som insupit lite kultur från The Cave



Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...