fredag 9 juni 2023

Lågnivåpuckon

 


Känns som om man borde gå ut och hitta melodier. Vet att dom finns där ute. Gömmer sig och är lite tveksamma om dom skall omfamna mig. Dom har faktiskt varit lite tvära på sistone. Kanske för att jag övergivit dom för att plocka i coverskogen. Där ligger ju allt redan serverat. Bara att ta för sig av hela smörgåsbordet. Inget fel i det eller. Är säkert en konst i sig att tolka en redan gjord melodi och göra den sin rätt. 

Finns lika mycket intressant samt ointressant där. Låtar som tolkats och som mördats brutalt genom åren. Ta bara den där gruppen som gjorde sju lp,n. Alla sålde guld. En bedrift bara det. Sen dess har bandet stöts och blött på krogar. Alkoholdimmiga lågnivåpuckon har skrikigt att man ska spela dom. Tror inte jag behöver berätta nått mer. Ni som är observanta har sett och hört detta.

I väntan på att jag skall hitt melodier och inspiration att skriva nya låtar så trivs jag väldigt bra i coverlandet. Särskilt när man spelar med likasinnade och att vi väljer låtar som alla kan relatera till. Känns som ett kollektivt symbios. 

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Lediga funderingar

  Fantastisk morgon. Ledig en onsdag. Var längesedan det hände. Men det är väl så det ska vara för att uppskatta saker. Dom där små detaljer...