söndag 23 november 2014

Grinig gammal gubbe!

Vaknar upp med en lysande idé. Nu skall jag börja träna. Inte då som du som läsare tror utan på att bli en vrång, grinig gubbe. Inte för att jag har någon direkt kunskap i hur man blir det. Men man kan jag ägna någon timme åt att lägga upp en viss strategi. Tycker att det finns på tok för lite griniga gubbar nu för tiden. Gummor med för den delen. Griniga gubbar bör nog utrustas med käpp, rollator, fodrad manchesterväst och keps heller basker. Sedan måste man träna på att tycka att allt är åt helvete. Gummor ska nog ha hatt och huckle. Dofta 4711 och ha som praxis att aldrig ta av sig hatten.

Denna del har jag liksom klar för mig. Det svåra är liksom att anamma hela griniggammalgubbekittet. Kanske man måste gå på något gym. Vifta med en käpp och orera framför en stor så kallad kroppsspegel. Där kan man ju alltid skälla på någon anabolstinn yngling och undra vad f*n han håller på med. Vifta med käppen och med inövad knarrig röst skrika “Varför hösar du här pöjkjävel. På min tid jobba man i skogen och byggde upp muskulaturen där”. Sen kan man alltid dra på några smällar med käppen. Avrunda med att man åt grön gammal pölsa där i timmerkojan.

grinig-arg-gubbe Sedan måste man ju tycka att allt var bättre förr. Nu har jag kommit så långt jag kan för idag. Men känner att jag är inne på rätt spår. Tar nog tid att bygga upp denna image. Rollator och käpp har jag redan ordnat. Attityden får jag nog köra Arne Tammers metod. En kvart om dagen! Nu så ska jag läsa dagen tidning.Börja med att tycka illa om innehållet i den och sedan kasta mig ut i de sociala medierna och dissa allt som går att dissa. Ämnen som är enkla att svära över är politik, idrott och kändisar. Känner att jag är på god väg att bli en Grinig Gammal Gubbe lagom till pensioneringen!!

Inga kommentarer:

BONBONJÄR

  Tänk vad en del människor är lättkränkta. Håller sig i sin egen bonbonjär. Stänger locket och kretsar runt i sin egen bubbla. Kanske man ä...