fredag 1 december 2023

Skattjakt

 


December. En månad av rekreation för min del. Liksom känna sig för riktigt ordentligt. Smaka på livet som friherre. Känns som en utmaning. Tror nästan att några ur min bekantskap har spelat hos något beting bolag . Satsat en summa på att det här kommer han inte att klara av.

Besökte Ljusdal igår. Hämtade en gediget genomarbetad bok. Extra kul är att man bidragit med foton till den. Enligt författaren finns jag även citerad någonstans. Har inte läst en enda rad i den ännu. Konstaterar bara att det här är en kulturgärning. 

Planen för december och förhoppningsvis framgent då. Inbillar mig att livet är mer lätthanterligt om man tänker på det som en skattjakt. Blir nog schysst det. Vakna och tänka ut dagens skattkarta. Lite som att komponera en låt. Trava sig fram mellan ackord och ord. Ett lite krumsprång med en trevlig fill inlagd. Nästan så att man får förhudsflimmer!

Dagens skatt jakt blir att klättra upp i fönstret. Mycket klättring blir det inte med tanke på min längd. Men det var ju det där med skattjakt! Sedan koka lite antioxidanter. Blåbärssylt! Låter mer skoj med just antioxidanter. 

Framåt eftermiddagen så lär det bli aktuellt att ta hand om kött. Fylla upp frysen med diverse godsaker. Göra köttbullar med lök och västerbottenost. Sen lär man hitta en bra knarts att göra kälknul av. Sen några filéer att spara till ett väl valt tillfälle. Låter som dagens skattjakt är planerad och klar.

Er Högvälborne från The Cave

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...