onsdag 21 juni 2023

Hysterisk hobby hörna!

 


Så är det då midsommarafton på riktigt. Inte den där konstruerade som man flyttat fram till närmast angränsande helg. Nepp! Sommarsolståndet är idag. Nu vänder det som min Ocoole vän på kullen i Los säger. Håller med honom att man gärna skulle stanna kvar i den här ljusa tiden. Fast än dröjer det innan vi ser hur mörkret tar tag igen. Den bistra tiden november till sista februari. Sedan tänds hoppets lampa igen.

Gårdagen gav en punktering på cykels framhjul. Kollade upp det hela och insåg att det som varit en bagatell att ordna till plötsligt hade blivit en vetenskap. Ja! Hur många däck och slangar har man inte bytt under alla år? Eftersom jag har en el cykel så krävs det lite mer verktyg. Den klassiska skiftnyckeln och däckbortagnings attiraljerna räcker inte längre. Special muttrar och diverse vajrar och andra ledningar går dit. Så det blir att besöka en auktoriserad cykelverkstad. Inte bara bilar som kräver sådana nu för tiden. Fast summerar jag det hela så har jag cyklat i tio år på den där hojen. Kanske inte i den utsträckning jag använder den nu. Det går liksom snabbare att  ta sig fram med cykel här i staden. 

Hobbyhörnan då. Jo! Hysterisk! Man har ju fått för sig att börja måla. Jävlar vad kul det är att flippa ut totalt. Slafsa på som Per Moberg i hans matlagningsprogram. Fast med färg då. Det abstrakta och kravlösa tilltalar mig. Man vet inte riktigt vad det ska bli utan man låter det bara flöda. Hänger faktiskt mycket i hop med musik. Den där skapande processen när allt kommer ut. Terapi av den högre skolan.

Blivit påmind om att man faktiskt gjort melodier/låtar som man kommer ihåg. Min kollega träffade en kvinna här om veckan som sa att den här årstiden tänker jag alltid på Er! Naturligtvis så ställde han frågan: Hur då? Jo! Ni den där låten Mellan Hägg & Syren det är ju nu. En liten trevlig ryggdunk liksom. Sånt som gör en glad. Så får väl gå ut och jaga rätt på någon melodislinga någonstans. Har målat av det stället där dom finns. 


   

Er Högvälborne önskar en trevlig midsommar från The Cave

Inga kommentarer:

Allergi

  Tränar på att vara ledig och lössläppt. Har gjort det förut. Men denna gång känns det liksom på riktigt. Vakna i lugn och ro. Sträcka på s...